Тебе, кој благовестуваше спасение на целиот род човечки Архангелу од родот Серафимски,
Гавриле Божји гласниче, те молиме и со љубов и радост празникот твој го празнуваме, моли се за нас секогаш пред
Во оваа трета недела од постот, празнуваме поклонување на чесниот и животворен крст од овие причини: бидејќи за време на четириесетдневниот пост на некој начин и ние се распнуваме, умртвувани од страстите, паѓајќи во униние имаме чувство на жалост, ни се предлага чесниот и животворен крст за да не поткрепи и утврди и утеши, потсетувајќи не на страдањата на нашиот Господ Исус Христос.
Нека се веслат небесата и нека се радува земјата, зашто Совечниот, собеспочетен, и Сопрестолен Син на Отецот, поради Својата милост и човекољубие, се понижи, по благоволение и совет на Отецот, се всели во девствената утроба, од Духот предочистена.
Празникот Благовештение на Богородица е воедно и Господов и Богородичен празник. Господов е бидејќи се однесува на Христа Господа, Којшто беше зачнат во утробата на Богородица, а Богородичен е бидејќи се однесува на онаа личност којашто придонесе во зачнувањето и вочовечувањето на Логосот Божји, т. е. се однесува на Пресвета Богородица.
Некогаш во сетилниот Рај човекот се оддели од Бога, а овде во Црквата, преку Богородица, тој се соединува со Него. Некогаш змијата ѝ шепотеше на Ева, на грев наведувајќи ја, а еве, сега, Архангелот Гавриил, со блага вест Дева ја поздравува, соопштувајќи ѝ за Овоплотувањето кое во неа треба да се изврши.
Огромно и неприкосновено е значењето на Богородица во животот на Црквата. Таа е Онаа која Му ја даде човечката природа на нашиот Господ Исус Христос; Онаа во која видовме чудесен спој на сите добродетели; Онаа која го исправи старозаветниот престап - преку Ева влезе гревот во човекот, а преку Дева дојде Спасението негово.
Дева Марија зазема “повисоко место” во животот на Црквата од сите создадени битија, бидејќи преку неа се осветува целото создание и таа е посредник (ὑπουργὸς) и соучесник во Божјата икономија. Богородица посредува Логосот да стане човек, заради обнова и спасение на човечкиот род. Дева Марија “даде” од нејзиното тело за да се воплоти “Новиот Адам”, Логосот Божји, Господ Исус Христос.
Кратката, најгорна греда го претставува натписот закован на Христовиот Крст, кој гласел: ОВА Е ЦАРОТ ЈУДЕЈСКИ (Лука 23,28; во Евангелието според Јован натписот гласи: „Исус Назареецот, Цар Еврејски“).
Долната, искосената греда од распетието, е за потпора на нозете. Сите распетија ги имале овие потпори, зашто никој не можел да биде прикован на крст само со клинци. Суровата смрт на
Бог го казнува телото заради цената на душата, за да ја вразуми и научи.
Голем дел од луѓето се такви што треба да се поттикнат однадвор, за да можат да се повлечат во себе. (Филарет, м. Московски).
Времето на бедата е време кога преовладува Божјото сеќавање за нас;
Денес е почеток на нашето спасение
и откривање на вечната тајна:
Синот Божји станува Син на Дева,
и Гаврил блага вест објавува.
Затоа и ние да повикаме кон Богородица:
Радувај се, Благодатна, Господ е со Тебе!
Од Павла светиот апостол поставен да го пасиш духовното стадо Христово,светол Артемоне, на сите им стана спасоносно пристаниште, вдовиците и сираците ги утешуваше, сиромавите згрижувашеи Името Господово го прославуваше.
Никоне свети мачениче,
трпелив во трудовите, велик во љубовта,
ненаситен во подвигот, учител на смиреномудрието,
преку тебе свет подвижниче
сто деведесет и девет ѕвезди небото задоби.
Један ученик богословије у интернату се озбиљно разболео на почетку Васкршњег поста. Његово име стоји на завршетку ове поуке. Лекари су рекли да ће болесник сигурно умрети ако одмах са посне хране не пређе на мрсну - посебно на месо? На ту њихову тврдњу младић је одговорио:"Најпре хоћу да питам своју мајку за дозволу и благослов."
Тада су Немци заузели цео град и немачки командант је желео да види пећине у Кијево-Печерској лаври. Он сам није могао да се снађе и тражио је да пронађу монаха који је раније био становник овог манастира. Нађоше таквог монаха и доведоше га к њему да све покаже.Вреди напоменути да су раније мошти биле отворене и нису биле прекривене ничим, као што су сада са стакленим поклопцима.
О свето покајание – тебе Евтимиј
те позна на патот од твоето преумување.
По молитвите на Пресветата ветрот
се смири и благодатта се врати
која на подвиг исповеднички те приведе,
свет страдалнику моли се за нас предТропар на светата
„Терирем“, именуван според црковнословенскиот збор „источник“, што значи „извор“, всушност е музички мозаик од 16 православни црковни химни и песнопеења, поврзани во една идејно-естетски оформена целокупност. Уште на првото преслушување на албумот и увидот во неговата