логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


 4vek1.jpg


  Изучување на веронауката во време на самоуништување

 (30.04.2009)


Во западните земји прашањето за изучување веронаука во училиштата се решава различно. Во Франција, земја со традиција во однос на лаицизмот и антиклерикализмот, која се раководи со принципот на Француската револуција, изучувањето веронаука во државните училишта се смета за недопустливо. Веронаука се предава во католичките училишта, а и во многу приватни училишта, каде што родителите ги оставаат своите деца заради образование и воспитување.

Во некои краишта на Франција, околу 40% од децата учат во училишта, во кои се предава веронаука.

Во Австрија, веронауката во државните училишта не е забранета, а децата имаат право да добијат религиозно образование согласно својата вероисповед. Така на пример, ако во училиштето има православен свештеник или мирјанин, кој ги предава основите на православната вера, тој ќе добие и плата од државата, исто како и останатите учители. Бројот на ученици кои изучуваат католичка вероисповед, како и учители кои го предаваат овој предмет, се разбира, е многу поголем.

Слободата на вероисповед, која се гарантира во уставот на сите европски држави, ги подразбира и правата на децата и младите за религиозно образование во училиштата. Во таа смисла може да се каже дека идејата за „слобода на вероисповед“ е во неодминлива противречност со идејата за одделување на Црквата од училиштето – и особено, во оној вид, во кој тоа го направија болшевиците во Советска Русија. Во тоа време религиозното образование беше забрането со оправдание дека децата и младите се должни сами да изберат – да веруваат во Бог или не, а тоа тие можат да го направат откако ќе станат полнолетни. Во оние современи земји, во кои веронауката е забранета под претпоставка дека на детето не треба да му се наметнува еден или друг поглед на свет, се користи токму оваа аргументација.

Заблудата на посочените аргументи се заклучува од тоа што на децата во училиштето и онака им се наметнува ваков или онаков поглед на живот, било да е религиозен или атеистички. Ако не се дозволува изучување на веронаука, ако се забранува споменувањето на Бог, ако во училиштето се забрануваат верски симболи, тоа всушност значи имплицитно наметнување на атеистичен начин на мислење. Исто така, во многу случаи атеистичката позиција се воведува експлицитно – на пример преку часовите по биологија, засновани на изучување на теоријата на Дарвин.

Често недозволувањето на изучување веронаука во училиштата се оправдува со постоењето на различни религии, и за да не се случат меѓурелигиски конфликти или несогласувања на религиска основа, подобро било воопшто да се исклучи верската компонента од образованието. Таквата аргументација исто така треба да се прифати како заблудувачка и опасна. Атеизмот не може да служи како општ именител за сите религии. Освен тоа, традиционалните световни религии – христијанството, исламот, јудаизмот – сами по себе не претставуваат извор на конфликти. Тие можат да станат такви доколку религиозните идеи се користат од терористи, екстремисти и радикали.

Повеќе од важно е да се привикнуваат децата од различни вероисповеди на почит еден кон друг. А на тоа не е возможно да се привикнуваат ако се забранува споменувањето на Бог и користењето на верски симболи. Секое дете има право да знае за својата вера, за верата на своите татковци и дедовци. По достигнувањето полнолетство, детето може да се откаже од религијата – тоа во краен случај е право на личен избор. Но, јавното лишување на правото да се изучува религијата противречи воопшто на идејата за правото на вероисповед.

Противниците на изучувањето веронаука во училиштата гледаат на различните предизвици на тоа учење и ги употребуваат сите можни аргументи во своја полза. Но, да си ги поставиме прашањата:

Зошто вреди веронаука? Што лошо може да му направи веронауката на детето?

Во услови на морално распаѓање, кога наркоманијата веќе е болест меѓу младите, кога промискуитетните полови врски се претвораат во животна норма на однесување, кога формирањето семејство и воспитување на децата престанува да биде приоритет за младите луѓе, позитивната улога на веронауката станува особено очевидна. Сите традиционални религии го воспитуваат човекот на чувство на одговорност, настојуваат на важноста од создавање полноправно и здраво семејство, на раѓање и воспитување деца. Имено, со векови верата на човештвото му давала основна причина за тоа цели народи да се спротивстават на опасностите од постепеното исчезнување.

Сè посилната демографска криза, која ги опфаќа земјите од западна и источна Европа има духовни корени. Во нивна основа се откажувањето од традиционалното поимање на семејството како основа на човечкото битие. Традиционалното христијанство особено учи и воспитува за гревот на абротусот, за недопустливоста на контрацептивите, за неполезноста на доброволното откажување од раѓање и чување деца. И во Русија, и на Запад многудетните семејства веќе се реткост; често во семејствата има едно, максимум две, и ретко - три деца, а во многу семејства нема ниту едно. Скалата на морални вредности кај современиот човек е извртена, и тоа извртување доаѓа од т.н. сексуална револуција, во чија основа лежи идејата за откажување од традиционалното поимање на семејството.

Денес, во многу европски земји сексуалното воспитување е општообразовен предмет. На учениците им се објаснува како правилно треба да се практикува полов чин, како да се заштитат од болести, како да се користат презервативи и контрацептиви. Всушност, тоа е охрабрување на учениците за остварување полови врски, одвраќајќи ги од целомудрието, внесувајќи им антирелигиозен однос кон семејството и бракот. Ваков вид лекции не се ништо друго, туку школо за разврат, што ги осакатува и погубува децата, поттикнувајќи во нив ниски и животински инстинкти, лишувајќи ги од целомудрен однос кон сè.

Ако сакаме нашето општество да биде здраво, а не да биде општество на духовни изроди и развратници, неспособни за репродукција, должни сме да ги научиме децата на правилен однос кон семејството и раѓањето. Во создавањето позитивен пример на семејство можат да бидат полезни часовите по веронаука со тоа што ќе бидат вклучени и во световните училишта. И не треба да се плашиме дека тие знаења нарушуваат нечија слобода. Треба да се плашиме единствено од тоа дека со лишувањето на децата од веронаука, ние ги лишуваме од иднината, а земјата и својот народ ги осудуваме на постепено исчезнување.

Денес, меѓу секуларизираните политичари постои мислење дека последиците од демографската криза можат да бидат непоправливи за народите од т.н. развиени земји. Владите донесуваат нови имиграциони закони, ги зголемуваат стимулансите за многудетни семејства, се обидуваат во создавањето благопријатна економска средина со цел зголемување на наталитетот.

Но, тие мерки се покажаа недоволни, иако се применуваат. И државата не е во состојба сама да се справи со настанатите проблеми, да ги надмине тенденциите кон постојаното намалување на наталитетот. На државата ѝ е потребен моќен сојузник во лицето на Црквата, во која има многубројни средства за духовно-морално воспитување на децата и младите, за правилно поимање на семејството.

Неопходно е да се востанови она поимање за семејството кое по природа е присутно во секој духовно здрав човек. Либерализмот, релативизмот и атеизмот, во оние земји во кои е овозможено тие да станат државни идеологии, ја разрушија традиционалната претстава за семејството и ја извртеа природната тенденција на човештвото за репродукција. Ако не сакаме процесот на самоуништување да продолжи, должни сме да им дадеме на децата здраво духовно воспитување. И тука Црквата може да ѝ даде на државата голема и разновидна помош.

Архиепископ Волоколамски Иларион (Алфеев)

Извор: МПЦ


 Друго:

Епископот Волоколамски Иларион е произведен во архиепископски чин

 

 4vek1.jpg

 

Посети: {moshits}



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3131
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7606
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

17/11/2024 - недела

Преп. Јоаникиј Велики; Св. свештеномаченик Никандар, епископ Мирски и Ермеј презвитерот;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светите Христови маченици Галактион и Епистима 5 ноември / 18 ноември 2024

Тропар на светите Христови маченици Галактион и Епистима 5 ноември / 18 ноември 2024

Вера имајќи повредна од животот земен,дарувана ви беше о Галактионе и Епистимо, времето дадено за преумување мудро го употребивте поучени...

Тропар на преподобниот Христов подвижник Јоаникиј Велики 4 ноември / 17 ноември 2024

Тропар на преподобниот Христов подвижник Јоаникиј Велики 4 ноември / 17 ноември 2024

Јоаникие оче наш преподобен, Тебе на кого надеж ти е Отецот,  прибежиште Синот, а покров Духот Свети,  моли се о ти...

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Како ослободител на плениците и заштитник на сиромасите,лекар на немоќните,помошник на владетелите,

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная