логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка



 vozdvizenie.jpg

ЗА ТАЈНАТА НА СВЕТАТА ПРИЧЕСТ

„Ако не го јадете телото на Синот Човечки и не ја пиете крвта Негова, не ќе имате живот во себе“ (Јован 6, 53).

Светата Причест (Евхаристија) е тајна во која на православниот верник во вид на леб и вино му се доделува Телото и Крвта на Исуса Христа, за простување на гревовите и за живот вечен, при што истовремено реално и бескрвно се предочува крсната жртва на Спасителот.
Оваа Света Тајна е востановена од самиот наш Господ Исус Христос, Кој не само што зборуваше за неа, туку и самиот ја изврши пред своето распнување: откако јадеше со своите апостоли го зеде лебот и молејќи се на Отецот Небесен го благослови и, прекршувајќи го, рече: "Земете, јадете; ова е Моето тело." Потоа ја зеде чашата со вино,. и откако заблагодари им ја даде велејќи: "Пијте од неа сите; зашто ова е Мојата крв на Новиот завет, која се пролева за мнозина, за простување на гревовите" (Мат. 26,26-28; Марко 14,22-24), "правете го ова за Мој спомен" (Лука 22,19-20).
Ете како Спасителот заповеда, оние што сакаат да имаат живот вечен, да го јадат Неговото Тело и да ја пијат Неговата Крв во вид на леб и вино, леб и вино осветени преку Светата служба на Отецот, преку молитви и величанија (Мат. 26,26-30; Марко 14,22-26).
А моќта на извршување на ова чудо над чудата: лебот и виното да бидат претворени во Тело и Крв Господови за христијаните да ги јадат и пијат -име дадена единствено на Неговите апостоли, епископи и свештеници, хиротонисани со избор и со полагање на свештени раце (Тит 1,3-9).
Христијаните - колку и да се добри пред Бога и колку чуда да направиле - не можат да ја вршат тајната на кршење на лебот, туку само епископите и свештениците. Ова е јасно и гласно докажано во Светото Писмо на Стариот и Новиот завет. Така во Стариот Закон Бог го одреди за свештеник Арон и децата на децата негови од род во род, до времето кога требаше да дојде Месијата Хрнстос, и оние што се осмелија да служат, а не беа од племето на свештеникот Арон, беа ужасно казнувани (4. Мој. 3, 10; 16, 1-50; 1. Цар. 13, 1-14; 2. Кор. 26, 6-18; 1. Кор. 10,1-12; Јуда 1,11; Јак. 4, 5; Рим. 15, 4). Во Новиот завет Господ Исус Христос, откако го промени свештенството и Стариот Закон (Евр. 7, 12), востанови ново свештенство со власт, како и Он Самиот, да ги врши Светињите и да ги простува гревовите на оние што ќе се покајат (Јован 20, 21-23; Откр. 1, 6; 5,10; 2. Кор. 5,18-20; 1. Кор. 4, 1; Псал. 131,9-16).
Така оваа чудесна храна - Телото и Крвта Господови - не се наоѓа никаде на друго место, туку само кај христијанските православни свештеници. Кој сака да се спаси оди во Домот Господов, и му се дава - дури и на оние што немаат пари, зашто нема потреба од плаќање (Иса. 60, 1-13; Малах. 1, 11; Откр. 21, 6; Рим. 4, 14-16).
Свети апостол Павле вели: "Чашата на благословот, која ја благословуваме, не е ли општување со крвта Христова? (Да!) Лебот што го кршиме не е ли општување со телото Христово? (Да!)" (1. Кор. 10, 16) Значи не е привид; кој ја нема оваа вера - во заблуда е и нема спасение (Рим. 14, 23). За оваа евхаристиска крв ни се вели: "Крвта на Исуса Христа, Неговиот Син, не исчистува од секаков Грев" (1. Јов. 1,7).
Телото и Крвта Господови можат да се јадат и почесто, особено кога ги избегнуваме гревовите и кога имаме неосквернет живот и спознание на умот чисто и неосудено, додека Крштението не може повеќе да се повторува, како што е напишано (Ефес. 4, 5). Да се причестуваме со Телото и Крвта Господови е токму заповед Божја - сите од деца до најстари - да се причестиме најмалку еднаш годишно. Ова ни се покажува со праобразот на Пасхалното јагне од Стариот завет (2. Мој. 12, 1-28; 4. Мој. 9, 1-14). Но светите апостоли - ни се изложува - ги причестуваа христијаните секоја недела, зашто оние што веруваа во Исуса, беа постојани во науката апостолска и секој ден беа сите во црквата. Затоа апостолите го прекршуваа лебот по домовите и земаа заедно храна со радост и во чистота на срцето (Дела 2, 42-46; 20, 7-11).
Подоцна станало обичај во црквата христијаните да се причестуваат (најмалку - заб. на превед.) четири пати годишно, во четирите пости. Секако, поединци од побожните се причестувале и повеќе пати, како што и денес има многу што се причестуваат почесто во текот на годината, и уште подобро, само да имаат достојна подготовка, бидејќи секогаш кога го јадеме и пиеме Телото и Крвта Господови - ја објавуваме смртта Негова, додека не дојде втор пат (1. Кор. 11, 26).
Оваа Света Тајна свештениците ја даваат на новокрстениот токму на Крштението, откако бил намачкан со Светото миро или со печатот на Светиот Дух. Така му ја дава до седумгодишна возраст, со тоа што почнувајќи од оваа возраст треба да се исповеда на свештеникот духовник, (да ги исповеда своите гревови) (1. Јов. 1, 9), дали е достоен за Телото и Крвта Господови. За оние кои сакаат да се причестат, а се возрасни, свети апостол Павле препорачува секој да се испита себеси, а дури потоа - по исповедта и благословот (разрешувањето) од духовникот - да се причестат со Телото и Крвта Господови. Зашто кој недостоен јаде и пие од Телото и Крвта Господови, судот свој ќе го јаде и пие, непочитувајќи го Телото и Крвта Господови (1. Кор. 11, 27-29; Евр. 6, 4-6).
Иноверниот: Лебот и виното од "Господовата Вечера" се природен леб и природно вино. Тие само ги претставуваат и симболизираат Телото и Крвта Господови, а вистински не се. Така било дури и на Тајната Вечера, што се гледа во тогашните зборови на Спасителот: "Вистина ви велам: Јас нема да пијам повеќе од лозовиот плод се до оној ден, кога ќе пијам нов во царството Божјо" (Марко 14, 25; Мат. 26, 29). Значи, станува збор за лозов плод, што значи дека виното останало природно вино и не се претворило во Крв. Оттука произлегува дека тоа само ја симболизира, а не е Крвта Господова.
Свештеникот: Спомнатите зборови (Марко 14, 25; Мат. 26, 29) ги изрече Спасителот во врска со првата чаша, што навистина содржела природно вино. Но, Светата Причест беше востановена од Спасителот Исус Христос по вечерата, при втората чаша, затоа што тогаш Спасителот рече: "Оваа чаша е Новиот завет со Мојата крв... (Лука 22, 20). Значи, она што е нецелосно кај Марко, се дополнува и се разјаснува кај Лука. Матеј зборува само за една чаша, и тоа за евхаристиската (причесната). Но кај Лука забележуваме дека станува збор за две чаши и дека Светата Причест е востановена при втората чаша. Така, зборовите што се однесуваат на првата чаша не се во врска со Светата Причест, како што е случајот и со наводот од Марко (14, 25).
Иноверниот: Причеста или Вечерата Господова е обична комеморативна вечера, чест или гозба или другарски ручек на кој се конзумираат лебот и виното во спомен на Тајната Вечера, на страдањата и смртта на Господа. Така одредил Господ, велејќи им на своите апостоли: "Правете го ова за Мој спомен" (Лука 22,19; 1. Кор. 11, 24-25).
А свети апостол Павле, вели: "Кога ќе го јадете овој леб и кога ќе ја пиете оваа чаша, вие ќе ја објавувате смртта на Господа, додека Он не дојде" (1. Кор. 11, 26). Целта е, значи, продлабочување на христијанската вера и побожност со симбол кој претставува, а не е вистинско јадење на Телото и Крвта на Спасителот, ниту постојано повторување на голготската жртва.
Свештеникот: Господовата вечера не е само обична комеморација на смртта Господова - како на вас што ви се чини - зашто лебот и виното од оваа Света вечера не беа само симболи на Телото и Крвта Господови, туку вистинско Тело и Крв Негова. Спасителот не научи на оваа вистина, зашто Он не рекол: "Земете, јадете, ова е симбол на Моето тело". Не! Туку рекол: "Ова е Моето тело...и ова е Мојата крв" (Мат. 26, 26-28; Лука 22, 19-20). Значи, како што евхаристиските леб и вино не се само некакви симболи, туку вистинското Тело и Крв на Спасителот, исто така и "Господовата Вечера" - како што ја нарекувате вие иноверните - не е само обична пријателска вечера, каде што се јаде леб и се пие вино, туку оваа вечера на Спасителот има карактер на Тајна, поради тоа што преку неа се разделува дарот на Светиот Дух, кој ги простува гревовите и осветува, и истовремено има карактер на жртва, бидејќи ги исполнува сите услови на оваа жртва: Телото и Крвта Господови, што се крши и пролева за нас за простување на гревовите; значи и својство на искупителна жртва. Овие карактеристики, бидејќи за нас се од најголемо значење, не треба да бидат пренебрегнати или сметани само за обични симболи.
Иноверниот: Евхаристијата не може да биде бескрвна жртва на Спасителот, зашто Спасителот се принесе себеси на жртва еден единствен пат на Голгота и таа не може повеќе никогаш да се повтори (Евр. 9, 28; 10,14). Меѓутоа, кога Евхаристијата би била жртва, тоа би значело дека се повторува толку пати колку што се врши Светата Причест, што би било во спротивност со Светото Писмо.
Свештеникот: Навистина, Христос се жртвуваше еден единствен пат и Неговата жртва повеќе не се повторува, бидејќи ако се повтори би значело дека го немала саканиот ефект и дека би била како старозаветната жртва. Но, бидејќи таа го имаше тој ефект, секое нејзино повторување е бесмислено. До овде сме целосно согласни со вас.
Но од овде уште произлегува дека Светата Евхаристија не може да биде единствена жртва на Господа од Голгота, принесена на бескрвен начин. Таа ја повторува жртвата од Голгота, ја нуди, ја актуелизира и ја вообичајува, правејќи нејзините плодови секогаш да бидат присутни и живи во нашите тела и души, до Второто доаѓање Господово. Евхаристиската жртва ја повторува Голготската жртва која тогаш беше крвна, а сега е бескрвна. Самиот Спасител не поттикнува жртвата на Неговото Тело и Крв - а во исто време и нејзиното принесување - да не престане до Неговото крајно доаѓање (Лука 22, 19; 1. Кор 11, 25-26). Од една страна се вели дека Неговата жртва се принесува само еднаш, а од друга - дека таа жртва ќе треба да ја принесуваме до Второто доаѓање.
Иноверниот: Свештениците се грешни и неморални луѓе, значи, невозможно е некој грешен свештеник да може да изврши вакво незамисливо големо чудо: да го претвори лебот и виното во Тело и Крв Господови.
Свештеникот: Свештениците, навистина, можат да бидат грешни и неморални, бидејќи и тие се луѓе, но сепак не се сите така грешни како што се обвинети. Но треба да се знае следнава работа: не се свештениците тие што го претвораат лебот и виното во Тело и Крв Христови, туку Светиот Дух.
Свештениците само Му се молат на Бога да го испрати Светиот Дух да ги претвори овие Свети Дарови во Тело и Крв на Спасителот. Колку и да се грешни, свештениците со хиротонијата имаат посебен дар на Светиот Дух за вршење на службата и Светињите. Тој дар го немаат ниту ангелите од небото, и никој од луѓето, освен свештениците. Ете зашто им е можно ова надумно и надискажливо чудо. Но вие, како што не можете да ги разберете од Светото Писмо ниту другите тајни, така и силата на оваа Света Тајна ја толкувате неправилно, на погибел на душите на многумина.

 

 (Продолжува)

 Прот. Владимир Амфитеатров- КУСИ ПОУКИ ЗА ОНИЕ КОИ СЕ ПРИЧЕСТУВААТ

Извор: Ѓаконија, Скопје 2002

Главен и одговорен уредник:

Митрополит Брегалнички г. Агатангел

 vozdvizenie.jpg

 Архимандрит Кипријан (Керн)- Причестување на свештенослужителите (1)

 

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3213
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7697
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар (2)

 

22/12/2024 - недела

Божикен пост (на риба)

Зачнувањето на Света Ана; Св. Ана, мајката на Пророкот Самуил; Преп. Стефан Новосјаен; Св. Софрониј, архиепископ Кипарски;
Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христови маченици Мина, Ермоген и Евграф 10 декември / 23 декември 2024

Тропар на св. Христови маченици Мина, Ермоген и Евграф 10 декември / 23 декември 2024

Велики сте вие Мино и Ермогене,кои лично Христово присуство вовашите страдања измоливте.Благодатта преку вас не само Евграфа туку и целото...

Тропар на светата Господова пророчица Ана мајка на Пророк Самоил 9 декември / 22 декември 2024

Тропар на светата Господова пророчица Ана мајка на Пророк Самоил 9 декември / 22 декември 2024

Се зарадува душата твоја во Господа,а таа радост по твоите молитви Христос ја пренесе на верните свои,о Ано смирена слугинко...

Тропар на светиот апостол Андреј Првоповикан 30 ноември / 13 декември 2024

Тропар на светиот апостол Андреј Првоповикан 30 ноември / 13 декември 2024

Како првоповикан меѓу апостолите,и брат на врховниот апостол,Андрее, моли го Владиката на сите,мир да ѝ подари на вселената,и на душите...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная