И токму денешното свето Eвангелие задира во срцевината на овој крупен сечовечки проблем во историјата на меѓучовечките односи. Нашиот спасител, богочовекот Христос, вообичаено опкружен од своите чудесни ученици, ја раскажал следнава парабола. Еден човек, богат и облечен во порфира и свила, секојдневно раскошно се веселел. Живеел отмено и ништо не му недостасувало. Градел идолопоклонички однос кон светот и сладострастел. А пред портите негови, сиот во гној, лежел сиромашниот Лазар. Чекал да се насити од трошките што паѓале од трпезата на богатиот. Само кучињата доаѓале и го лижеле гнојот од раните.
И, како што Бог благословува да се родиме од утробата на мајката, така Бог благословува и допушта секој во свое време да биде примен од утробата на земјата. Тоа се случило и со богатиот и со сиромашниот. Кога умрел сиромашниот, ангели го однесле во лоното Авраамово. Потем, умрел богатиот и го погребале. Лазар знаел зошто страда. Тој ја познавал смислата на страданието. Во овој свет живеел подобно на праведниот Јов. Го носел радосно крстот на животот свој. И станал свет жител на Едем, на вечната едемска градина, на Едем на вечното и невечерно царство на триипостасниот Бог. А богатиот – жител на маките, жител на пеколот станал. Таму се случувало плач и крцкање со заби. Богатиот ги подигнал очите свои и оддалеку го здогледал патријархот на стариот Израил Авраам, а и Лазар во лоното негово. Потем, извикал и рекол: „Оче Аврааме, смилувај се над мене и прати го Лазар да го накваси врвот од прстот свој во вода и да ми го разлади јазиков, оти многу страдам во овој пламен“.
Во лоното Авраамово
И навистина, возљубени мои, само во доменот на чистата слобода и на теренот на чистата љубов, вистинските боготрагачи ќе се овенчаат со целта и смислата на постоењето. Никакви чудеса, никакви волшепства и магии, ниту лажните ветувања на моќниците белосветски и на која било и на каква било светска сила и асоцијација што применува насилство врз личностите и народите, – не можат да усреќат. Но, да се вратиме назад, да се вратиме на прозбата на богатиот упатена до Лазар, со натопување на врвот на прстот со вода да ја згасне жедта во устата негова. Ние знаеме, возљубени мои, дека рајот и пеколот не се географски, туку духовни поими. Тие не се и не смеат да бидат материјализирани. Затоа, во нив нема место ниту за оган, ниту за вода. И водата и огнот на симболичен начин ги отсликуваат духовните состојби на паднатост и оттуѓеност на човекот од Бога. Бог е источникот на жива вода и оган благодатен, кој гори, а не согорува. Оттуѓени од него, гладни и жедни, умираме по капка живот. Писокот на богатиот е писок по капка живот. Бистрите води на животот се живоносните врутоци на сесветиот и животворен Дух, кој источува изобилие на благодатни сили и енергии. Без нив, возљубени мои, никој не ќе може да каже дека е жив, вистински жив, дури и тогаш кога биолошки и физиолошки функционира. Зашто, тогаш функционира како жив мртовец во пазувите на овој свет, свет претворен во гробница. Та затоа, возљубени мои, да се бориме со добар подвиг и да пиеме од водата од која пиеше сиромашниот Лазар.
Да не дозволиме жедта и страста по богатствата да ги угаснат жедта и гладот по Бога. Бога живиот да го прославиме! Врз него да се накалемиме и неговиот светодуховен крвоток да потече и да го нахрани нашиот жив, духовен, душевен и телесен организам. Така напоени и нахранети со водата и лебот на вечниот живот, да се удостоиме со вечно постоење.
Амин.
Отец Стефан Санџакоски
Извор:http://agapi.mk/beseda-lazar-bogatiot/