логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 

 

ПРОПОВЕД ЗА РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

На денешен ден светата православна Црква празнува едно големо и радосно случување за целиот човечки род: раѓањето на Пресвета Дева Марија.


      Со молитвено внимание да ја ислушаме чудната приказна што ни ја раскажува Светото предание, та духовно да се насладиме и спасително да се поучиме!
Чудесни се судбините на израилскиот народ, кому единствено му припаѓа името „Божји народ", „Богоизбран народ". Очекувањето на Месијата било центар на верата на древните Израилци; со Неговото доаѓање Евреите го сврзувале поимот за најславното време од својата бурна историја. Цареви и пророци копнееле да го дочекаат тоа време и умирале без да го добијат саканото. Најдобрите луѓе од еврејскиот народ живееле со упатена мисла кон иднината. Нивни црти на одликување биле: љубовта кон своето потомство, тоа да биде именувано и благоденствено и во него да се исполни Божјото ветува-ње за "Големиот Пророк и Помирувач" - Месијата.
Тогаш чудно ли е што раѓањето на деца кај Израилците се сметало за чест и слава и Божја добра волја, а немањето на деца се преживувало како презир, тешка несреќа и Божја казна?!
Во Ветената земја - Палестина, дадена на израилскиот народ од Бога, во планините на Галилеја се наоѓа градот Назарет. Во тоа време тој бил толку непознат и малку важен, што Евреите не очекувале оттаму ништо особено и говореле: „Може ли нешто добро да излезе од Назарет" (Јн. 1:46). Не многу време пред Раѓањето на Христа во Назарет живееле сопружниците - Јоаким и Ана.

          Јаоким призлегувал од коленото на Јуда и прадедо му бил Давид, а пак Ана била ќерка на свештеникот Матан, од родот на првосвештеникот Арон. Светата брачна двојка живеела воматеријално изобилие, бидејќи Јоаким имал, слично на израилските патријарси, многу стада. Но не богатството, туку високото благочестие ги одликува-ло тие сопружници меѓу другите и ги направило да бидат достојни за посебната Божја милост. Тие секоја година одделувале две третини од својот приход, од кои, едната третина ја давале во храмот, а другата ја раздавале на сиромасите.

          Бидејќи воделе живот во духот на .законот Божји, благочестивите сопружници се насладувале на душевен мир и биле среќни. Но, немале деца! Тоа започнало да им причинува тага и тревога. Нели биле потомци на Давида, а Давидовите потомци можеле да се надеваат дека од нив, според древното Божјо ветување, ќе се роди Спасителот на светот. Но, со немањето деца таа голема и слатка надеж исчезнувала!
Многу и усрдно се молеле сопружниците Бог да им подари чеда. Изминале педесет години брачен живот, а тие се уште немале рожба! Но, без лутење и со смирение го носеле искушението и се труделе со уште поголема ревност да Му служат на Бога, пазејќи го цврсто и неотстапно Неговиот закон и не губејќи надеж дека и во длабоката старост Бог може да ја разврзе неплодната утроба.

          Се разбира, при сета своја кроткост и преданост на Божјата волја, светите сопружници не можеле да не се огорчат од навредите што им ги нанесувале нивните сонародници, бидејќи немале деца. За време на еден од големите празници, кога Јоаким сакал да принесе жртва во Ерусалимскиот храм, некој си Рувим тешко го навредил кога му рекол: „Зошто сакаш да ги принесеш своите дарови на Бога? Ти не си достоен за тоа, бидејќи немаш деца!" Таа неочекувана навреда на тоа свето место, како молња го потресла срцето на праведникот. Збунет од мислата дека, можеби, навистина е многу грешен, тој излегол од храмот со длабока тага, велејќи: „Леле, сега за другите е голем празник, а за мене е време на мака и на солзи!"... Јоаким не сакал да се врати дома, туку се упатил во далечната пустина - во планината, каде што паселе неговите стада.
Поминал четириесет дена во строг пост и во молитва кон Господа, повикувајќи го Неговото милосрдие и измивајќи го со горчливи солзи своето незаслужено бесчестие меѓу луѓето. „Боже на отците! - се молел Јоаким - Ти си му дал син на праотецот Авраам во неговата старост: удостој ме и мене со Твојот благослов! Дај му плод на мојот брак, та и јас на старост да можам да се наречам татко!"

        Меѓувреме, гласот за она што се случило со Јоаким во Ерусалим допрел до благочестивата Ана, која останала во домот во Назарет. Кога ги дознала поединостите, како и тоа дека Јоаким се оддалечил во планината, таа се предала на неутешна жалост. Сметајќи се себеси за главна виновничка за искушението што ги снашло, на глас редела: „Сега јас сум најнесреќната! Бог ме отфрли, луѓето ме укоруваат, мојот сопруг не е кај мене! За што повеќе да плачам: затоа што немам деца или за осаменоста? За тоа ли што не се удостоив да се наречам мајка или за тоа што сум сама?" Во текот на целото време од разделбата со својот маж таа непрестајно леела солзи, не вкусувала храна и, слично на мајката на Самоил, во маченичка тага Го молела Бога да ја ослободи од неплодноста.

              Во таква вознемирувачка состојба на духот Ана еднаш влегла во домашната градина и, воздигнувајќи ги молитвено очите кон небото, меѓу гранките на ловоровото дрво видела гнездо со мали птици. Таа глетка уште посилно го поразила нејзиното натажено срце. „Тешко мене - говорела таа - на што личам јас? Се во природата раѓа и одгледува, сите се утешуваат со рожби, само јас не ја познавам таа радост! Не можам да се споредам ниту со небесните птици, ниту со земните ѕверови, и едните и другите Ти го принесуваат својот плод, Господи, само јас останувам неплодна!" „...Господи - продолжувала таа -Ти на Сара и подари син во староста и и ја отвори утробата на Ана за да го роди Твојот пророк Самоил, погледни и кон мене и чуј ја мојата молитва! Роденото ќе Ти го принесам на дар и преку него да се благослови и да се прослави Твоето милосрдие!" Штотуку ги изрекла тие зборови, пред неа застанал ангел Божји. „Твојата моли-тва е чуена - и рекол небесниот Пратеник - твоите воздишки проникнаа низ облаците и твоите солзи паднаа пред Господа. Ти ќе зачнеш и ќе родиш благословена ќерка, поголема од сите земни ќерки. Заради неа ќе се благословат сите земни родови, преку неа ќе се даде спасение на целиот свет. Таа ќе се вика Марија!" Кога ги слушнала тие зборови, Ана му се поклонила на жителот на небото и рекла: „Жив е Мојот Господ. Ако имам дете, ќе го дадам да Му служи на Господа и нека Му служи дење и ноќе, фалејќи го Неговото свето име преку целиот свој живот!"... Претходната тага на Ана сега се претворила во радост што се прелеала во торжествена благодарност кон Бога. Ангелот, по благата вест, постанал невидлив...
Света Ана брзо се упатила кон Ерусалим за да Му благодари на Бога во светиот храм.
Ангелот Божји му се јавил и на свети Јоаким и му рекол: „Бог милостиво ги прими твоите молитви, жена ти Ана ќе роди ќерка за која сите ќе се радуваат. Еве ти знак за вистинитоста на моите зборови: појди во Ерусалим и таму, пред златните порти ќе ја најдеш својата жена на која и е соопштено истото!"

              Побожна радост го исполнила срцето на светиот старец. Тој брзо со богати дарови отишол во Ерусалим и на назначеното место ја нашол својата жена. Тие во подробност си раскажале за јавувањето на ангелот, Му принесле жртва на Бога и се вратиле во Назарет со цврста уверување во вистинитоста на добиеното ветување.
По изминувањето на деновите на бременост, благата вест на ангелот се исполнила: на 8 септември, по наше, света Ана родила ќерка. Радоста на родителите, кои се ослободиле од укорот за бездетни, била неизмерна. Јавното чудо на Божјата милост ги свртело нивните очи, полни со благодарствени солзи, кон небото. Свети Јоаким побожно воскликнал кон Семоќниот Бог: „Ти Кој за непослушните луѓе вадиш вода од карпата, на покорните им даваш плод од неплодната утроба за наша радост!"... А света Ана, во голема радост, издигнувајќи ја кон небото својата душа, смирено размислувала: „Ти, Кој ја затвораш и ја отвораш бездната, ја издигаш водата во облаците и даваш дожд! Ти, Господи, ми даде да израсне пречист плод од неплоден корен!"

            Свети Јоаким со најсрдечна благодарност принесол во храмот жртва на Бога. Кога настапил петнаесеттиот ден од раѓањето на девојчето, според јудејскиот обичај, и го дале името Марија, согласно со упатството на ангелот. Таа била чувана и воспитувана со сета нежност и грижа на благочестивите родители. Кога навршила една година, свети Јоаким приредил голема гозба на која што поканил првосвештеници, книжници, старешини и народ. Тој им ја претставил својата ќерка на свештениците и тие ја благословиле со зборовите: "Бог на нашите отци да го благослови тоа дете и да му даде славно и вечно име во сите родови!" Присутните одговориле: „Амин!" - Така нека биде!

         Кога Марија наполнила две години, свети Јоаким сакал да го исполни ветувањето за од Бога даруваната му ќерка за нејзиното посветување на храмот. Но света Ана, како заради нежните мајчински чувства, така и заради страв: детето да не чезнее за домот и да не почне да ги бара своите родители, го наговорила својот сопруг да го одложат посветувањето уште за една година. За тоа вре¬ме кај благословеното дете почнале да се развиваат силите на умот и на срцето, што доста ја надминале возраста. Родителите се почесто и почесто го убедувале девојчето дека тоа се родило по нивните долготрајни молитви; дека уште од раѓањето е посветено на Бога и, како Божјо дете, треба да се раздели од нив и да биде кај Бога во храмот; дека таму ќе му биде многу подобро отколку кај нив, и ако Го сака Бога и го следи Неговиот закон, Бог ќе направи за неа многу повеќе отколку татко и и мајка и! Така свети Јоаким и света Ана ја подготвувале својата рожба за посветување на Бога!... Светот долго ја очекувал, претскажаната од пророкот Исаија, Девица, која ќе го роди Емануил (Ис. 7:14). Најпосле, таа се родила! Се појавила на темниот хоризонт на светот „Ѕвездата" на незаодната светлина; се распрснува мракот на темната ноќ и оладените срца на смртните се стоплуваат од зраците на небесната радост! Се отвора „вратата" преку која „Оној, Кој е Бог на сите", облечен во тело, влегува во вселената! Се појавува одушевената „скала" по која Бог слезе на земјата и поживеа со луѓето. На земјата доаѓа благодатната „Агница" преку која Пастирот на овците станува „Агнец". Созрева за земните луѓе најслаткиот „Грозд" што источува питие на вечна радост. Се запалува „Светилникот" на светот, кој го покажува патот кон Господа. Се изградува исцелителна „Витезда" која во себе примила не ангел - дух што служел - туку „Ангелот на Великиот свет" за да го возврати кон здравје и неовенлив живот целото човештво што страда и боледува. Таа е „Патеводителка на животот" и несомнен „Залог за спасение", „Помирителка" преку која непомилуваниот добива милост, отфрлениот постанува возљубен.

            „Ти - и вели свети Јован Дамаскин на благодатната - не си родена за себеси! Ти ќе живееш за Бога, преку чијашто благодат си влегла во животот за да послужиш за спасение на целиот свет! Ти ќе израснеш како рајско др¬во на животот при изворните води на Светиот Дух и ќе го дадеш својот плод во предопределеното време!"

            Браќа и сестри, сите ние, учествувајќи денес во преголемата радост на Јоакима и Ана, што е радост за целиот свет, од се срце да Му благодариме на Бога затоа што Он го подготви спасението на човечкиот род преку нивната преблагословена ќерка, која сега ја прославуваме со црковната песна: „Твоето раѓање, Богородице Дево, радост му јави на целиот свет зашто од тебе изгреа Сонцето на правдата - Христос, нашиот Бог; урнувајќи ја клетвата, ни даде благослов; уништувајќи ја смртта, ни дарува живот вечен!" Амин.

 

Извор:

 

 

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3208
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7691
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар (2)

 

21/12/2024 - сабота

Божикен пост (на риба)

Преп. Патапиј; Св. апостоли Состен, Аполос, Тихик, Епафродит, Онисифор, Кифа и Кесар; Св. маченици во Африка;
Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светиот апостол Андреј Првоповикан 30 ноември / 13 декември 2024

Тропар на светиот апостол Андреј Првоповикан 30 ноември / 13 декември 2024

Како првоповикан меѓу апостолите,и брат на врховниот апостол,Андрее, моли го Владиката на сите,мир да ѝ подари на вселената,и на душите...

Тропар на светиот Христов маченик Парамон и другите 370 маченици 29 ноември / 12 декември 2024

Тропар на светиот Христов маченик Парамон и другите 370 маченици 29 ноември / 12 декември 2024

Исповедниче на вистината, сведоку на благодатта, проповедниче на слободата, Парамоне свети мачениче, трубо Божја за сведоштво,оправдание на твоите триста и седумдесет

Тропар на светите петнаесет Тивериополски свештеномаченици 28 ноември / 11 декември 2024

Тропар на светите петнаесет Тивериополски свештеномаченици 28 ноември / 11 декември 2024

Голема пофалба и крепост има градот Тивериски,ерарсите, свештениците и левитите: зашто откако идолската прелест ја разобличија, победници над нечестивите се...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная