логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

drvo.suvo1.jpg


Архимандрит Лазар
Маловерие и нецрковност
     Денес сè почесто може да се забележи погубно отклонување од правилата на православната вера, едно вистинско предавство на нашата вера  презир на самото Православие, на самата мајка наша  на Православната Црква: се работи за лекомислен, површен, непочитувачки однос спрема догмите, обредите, правилата востановени од Црквата; тоа е нецрковен, неуреден, безблагодатен живот, кој се декларира како „православен“; тоа е двоен живот, кога човекот повремено станува „верник“, во одредени мигови и во одредени околности, но во својата секојдневна активност ниту оддалеку не наликува на христијанин; тоа е безгрижен, „панбратски“ однос со еретиците и со оние што хулат на нашите светии; тоа е активно дружење со овој свет на прељубодејствие, тоа е отворената симпатија и „сочувствување“ со лажните „добродетели“ на овој свет, со негово лажно разбирање и со пофални химни за паднатото човештво; тоа е површно прифаќање на клеветите и на хулите на црковниот поредок и црковните одлуки, често сомневање во исправноста на црковните правила; тоа е пренебрегнување на одлуките донесени од страна на Црквата и незаинтересирано и рамнодушно учество во црковните празници и настани; тоа е онаа млакост за која се зборува во Апокалипсата: „...ги знам делата твои: ти неси ни студен, ни жежок; о, да беше студен или жежок! Така, бидејќи си млак, и не жежок, ниту студен, ќе те изблуам од ёсвојата уста“ (Откровение 3:1516).

drvo.suvo.jpg
Во средината во која живеат нашите верници, веќе одамна се одвива еден страшен процес на внатрешно заладување спрема Божественото, умртвување и отуѓување од небесното, процес на отстапување, на измени на Православието, тајно одрекување од Бога. Но, притоа надворешното исповедање на верата привидно расте, се шири, се објавува громогласно. Колку многу ги има оние коишто сакаат да и се приклучат на површната вера, да направат неколку љубопитни чекори во прекрасниот свет на христијанството, и колку малку ги има оние што сакаат до крај да го изодат тој пат, пат тесен и тежок, да го остават сиот свој претходен живот, да ги отфрлат неговите „прелести“, да се кренат против своите страсти, против својата волја, да се одречат од себеси, не свртувајќи се веќе за уште еднаш да ја видат Содома, оставена зад себе. Денес семето на верата најмногу паѓа на плитка почва, којашто лежи на карпа на нечувствитеност, или паѓа среде трње, или на пат кадешто се исушува, бива изгазено, или пропаѓа. Денес во уште поголем степен во однос на поранешните времиња е потребен голем труд, борба, мудрост и трезвеност, за да никне и за да се одгледа плодот на верата.  

Уште во минатиот век светите отци ги забележале знаците на таа болест: „Образот на побожноста се одржува лицемерно, луѓето се одрекле од силата на побожноста...“ Верата во Христа е оставена на произволност, отфрлено е живеењето според заповедите Христови  прифатено е живеење спротивно на заповедите, поради што верата никако не може да премине од воведна во делотворна, а уште помалку во жива, односно духовна. Верата без делата на верата, односно без исполнувањето на заповедите Христови, е мртва.“ „Постојат одделни вистински христијани, но изгубено е општото подеднакво познание на Вистината, преку кое сите би се соединиле во едно духовно тело, со еден начин на мислење, во еден дух, под една заедничка глава  Христос. Денес секој има повеќе или помалку свој начин на мислење, своја религија, свој пат, примени произволно или случајно, признавани како правилни или самооправдувани. Тоа неизбројно стадо, губејќи ја врската и единството во вистината и во духт, на духовниот набљудувач му изгледа како едно огромно безредие: секоја овца оди на своја страна, не знаејќи каде оди...“ „Ги заглушил звукот на земните лути грижи, звукот на сетилните радости, бучавата на земното преуспевање.“ „Се прилепи кон земјата душата нивна, неспособна за восприемање на духовни доживувања“. „Сите ние ги засакавме своите празни и глупави желби, го возљубивме пропадливото, минливото, временото, плотта и крвта, и смртта вечна што живее во нив! Тесниот пат е  патот на самоодрекување, а тесно е на патот широк  на патот на самоугодувањето! Се буткаме, брзаме, се туркаме еден со друг во пекол, во пренатрупана бездна на адот!...“ (Св. Игнатиј Брјанчањинов). „Сиот свет е под влијание на некаква сила којашто завладува со умот, со волјата и со сите душевни сили на човекот. Тоа е туѓа, зла сила. Нејзиниот источник е  ѓаволот, а злите луѓе се само орудија преку кои тој дејствува. Антихристот доаѓа во светот. Тоа се неговите претходници. За тоа говори и апостолот: Ќе им го пратиме духот на заблудата, духот на додворувањето. (старец Варсонофиј Оптински). Може да се најдат множество слични искази, полни со загриженост и горчливо претчувство на сите оние страшни духовни несреќи коишто се струполиле на светот во нашиот век, и му нанеле тешки рани на сето христијанство. И боите на таа жалосна слика сè повеќе се згуснуваат.

Надворешноста на денешното православно христијанство се украсува и се прославува, и таквото православие светот го прифаќа и го фали  внатрешниот живот, пак, е крајно скуден во поглед на духовноста и се одликува со невидена слабост. Незабележливо е она што е поврзано со вечноста, со животот во идниот век, сето тоа се потиснува на заден план; на животот и на устројството на овој свет му се придава големо внимание. Насекаде се слушаат и се гледаат дела и зборови коишто, според својата надворешност, се мошне возвишени, религиозни, побожни, но по своја суштина  сите тие се од овој свет и ги следат привремените, жалосни цели, за вечноста не се разговара, а ако и се зборува за неа, тоа се прави несериозно, често со мајтапење, или за вечноста се зборува како за нешто далечно и магловито. Денес, кога треба да се разговара дури и со највоцрковените и најревносните христијани за Царството Небесно (на пр., при упокојување на некој близок), се чувствува некаква рамнодушност спрема тој поим; споменувањето на друг, вечниот живот кај нив не буди радост и смирение, туку на лицето предизвикува лесна сенка на некакво недоверие и досада. Колку често денес се обидуваме, ние христијаните, самите себеси или ближните да ги поттикнуваме на некое дело од коешто се раѓа суета, примитивност, дело коешто се заснива дури и на некоја сраст (славољубие, среброљубие, гордост итн.), а колку ретко настојуваме да се потрудиме и да се погрижиме заради Царството Небесно?!

Се разбира, таквата „вера“ е  мртва! „Вера“ којашто не ревнува за вечен живот, туку ревнува за минливото, пропадливото, таквата „вера“ го бутка и ќе го бутка човекот во разни соблазни, разоноди, похоти на овој век на прељубодејствие, во разни игри и глумења, и порано или подоцна ќе се крене против православната вера којашто, како и секогаш, го оттргнува човекот од земјата којашто го привлекува и го плени, го поттурнува, го насочува кон небесното, кон вечното. Кон Божественото. На таквите лажни верници таквата наша вера секогаш ќе им изгледа мошне сурова, умртвувачка, вера којашто сè забранува, вера досадна и мрачна. Навистина, Православието без жива вера и стремеж кон животот во идниот век, за грешник што го сака овој свет станува неподнесливо тешко бреме, неолеснето со сладост и со веселба. 

Луѓето ја засакале земјата! Ги засакале „своите празни и глупави желби, го засакале пропадливото, плотта и крвта...“ Тоа е страшна, гнојна рана! А колку често таа е незабележлива! И колку е важно за сето време да ги проверуваме своето срце и својот ум, да внимаваме каде ја полниме нашата ризница: на небото или на земјата? Со што ја поттикнуваме ревноста кон своите дела: со барање на Царството Небесно или на царството земно?

Таквата внатрешна замена на вишното со пониското води кон предавство и кон измена на Православието. Кога човекот се ориентира на земна благосостојба, макар и да продолжува да се моли и да извршува многубројни обреди и правила на црковниот живот, неговите цели, неговите внатрешни движења, неговите „пориви“  веќе не се свети, не се високи, не се оживувачки и очистувачки за душата, туку ја ослабнуваат, ја опустошуваат со страстите. Тогаш голем број поимања се менуваат, тогаш самата гревовност и духовната беда не се гледаат во сета полнота на своето безобразие, тогаш многуте темни нешта изгледаат светли, горчливото  слатко, недозволеното  полезно, сето фалшиво  како нешто оправдано и прекрасно. Учењето на светата Црква се пренебрегнува, луѓето почнуваат да ги измислуваат и прилагодуваат своите погледи и учења во согласност со оние вистини и заповеди, за кои тие слушале од православните и од Светото Писмо, но не го прифатиле нивното православно толкување.

На тој начин, има сè повеќе „христијани“, а сè помалку  вистински поклоници на Христа Господа. Сè повеќе се водат разговори за Црквата, за верата, за христијанството, а сè помалку за  делотворен живот според верата, за внатрешната борба со страстите... Вистинскиот духовен живот се заменува со негова директна спротивност  со барањето душевни насладувања. „Егоцентризмот и самодоволноста, со кои е проткаен животот на повеќето денешни „христијани“, до таа мера ги исполниле луѓето што секое поимање за тоа што е „духовен“ живот, за нив е затворено со  седум печати, и кога таквите луѓе ќе се погрижат да водат „духовен живот“, кај нив се добива само друга форма на самозадоволство“. „Христијанската духовност се гради во тешка борба за стекнување на вечното Царство Небесно, коешто ќе се оствари во сета полнота дури на крајот на овој времен свет, и сегашниот Христов воин не бара спокој во предвидувањата на вечното блаженство, во кое тој може да се увери уште во текот на својот земен живот“ (јеромонах Серафим).

Таквото слабо поимање на верата, неприфаќањето на верата во сета нејзина длабочина и сила, водат кон понижување на самото поимање на Црквата, на нејзинто учење, водат кон нецрковност, кон откажување од преданието на светите отци, го оставаат човекот во целосна осаменост во жалосен чамец среде животното море, на коешто се издигаат бранови на страстите.

И така, кога својата надеж човекот ја полага во земниот живот, тогаш и неговото срце, спроед учењето на светото Евангелие, се прилепува кон земното, сета негова активност и сето негово мислење се приземни, и тој веќе не е способен да ги подигне очите кон небото. Таквиот живот не може да се нарече христијански. Светителот Игнатиј напишал: „Светото Писмо сведочи дека христијаните, слично на Евреите, ќе почнат постепено да покажуваат заладување спрема откриеното Божјо учење: тие ќе почнат да не внимаваат на возобновувањето на човековото естество од Богочовекот, ќе заборават на вечноста, и сето внимание ќе го свртат кон својот земен живот: во таквото расположение и во таквата настроеност ќе се зафатат со развивање на својата положба на земјата, како тоа да е вечно, и со развивањето на својата падната природа за задоволување на сите повредени и изопачени барања и посакувања на душата и на телото. Се разбира: на таквата настроеност ì е туѓ Искупителот, Кој го искупил човекот за блажената вечност“.

Колку денес во оној што верува е важна и вредна длабоката предаденост на учењето на својата Црква, којашто го родила духовно во светата крштелна бања, колку е потребна разгорена, цврста предаденост на светото Православие, колку е потребна крајна внимателност во односите со бурниот, жесток наплив на лажна духовност, лажна религиозност, лажното добро! Нужно е во покајнничко чувство да се открива и да се искорнува од своето срце гнасниот плевел  пристрасноста спрема минливиот свет и отуѓување од сето она што е Божествено, небесно, вечно! Замисли се за тоа, и сигурно во себе ќе пронајдеш признаци на таа денес раширена болест, исплаши се од тоа, за ад не испаднеш еден од оние лажни христијани коишто ќе ги има големо мноштво во времето на појавувањето на атихристот, и во кои злосторник ќе најде свои верни поклоници. 

„Дните  на овој век секогаш биле лукави и ќе бидат такви: но нашиот век, не ли е и сега лукав, и не ли е потребна мудрост од наша страна, за да се искупи ова опасно време, спротиставувајќи му се со купувањето спасение!?“ (св. теофан Затворник).

drvo.suvo2.jpg
Подготви: д-р Драган Михајловиќ
Посети:{moshits}

 

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3213
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7697
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар (2)

 

22/12/2024 - недела

Божикен пост (на риба)

Зачнувањето на Света Ана; Св. Ана, мајката на Пророкот Самуил; Преп. Стефан Новосјаен; Св. Софрониј, архиепископ Кипарски;
Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светата Господова пророчица Ана мајка на Пророк Самоил 9 декември / 22 декември 2024

Тропар на светата Господова пророчица Ана мајка на Пророк Самоил 9 декември / 22 декември 2024

Се зарадува душата твоја во Господа,а таа радост по твоите молитви Христос ја пренесе на верните свои,о Ано смирена слугинко...

Тропар на светиот апостол Андреј Првоповикан 30 ноември / 13 декември 2024

Тропар на светиот апостол Андреј Првоповикан 30 ноември / 13 декември 2024

Како првоповикан меѓу апостолите,и брат на врховниот апостол,Андрее, моли го Владиката на сите,мир да ѝ подари на вселената,и на душите...

Тропар на светиот Христов маченик Парамон и другите 370 маченици 29 ноември / 12 декември 2024

Тропар на светиот Христов маченик Парамон и другите 370 маченици 29 ноември / 12 декември 2024

Исповедниче на вистината, сведоку на благодатта, проповедниче на слободата, Парамоне свети мачениче, трубо Божја за сведоштво,оправдание на твоите триста и седумдесет

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная