логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 

ЗOШТО Е ДОБРО МAЖОТ ДА МИРИСА НА ВЕТАР, А ЖЕНАТА НА КУЌА?
 
ПОЗНАТИОТ РУСКИ СВЕШТЕНИК И ПИСАТЕЛ ОТВОРИ ТЕМА НА КОЈА  И НЕКОИ ЖЕНИ-ВЕРНИЦИ, КОИ  ДОАЃААТ  ВО НЕГОВАТА ЦРКВА, СЕ МРШТАТ
 
Пишува: Андреј ТКАЧОВ, свештеник и писател



Мажот секаде треба да биде напред. Така Бог наредил. На мажот треба да лежи основниот товар на надворешниот живот, додека на жената се става внатрешниот, семејниот  товар.

Бидејќи жените не само што раѓаат мажи, туку буквално и ги „произведуваат“, време е доброволно да се одречат од борбата за првенство и без борба да му го препуштат на мажот. Освен тоа, жената е должна (дури и заради лична среќа) на секој начин да помага, во мажот, синот и братот да ги воспитува особините на лидер, глава на куќата, на одговорен и стрплив човек. За жал, оваа елементарна работа ја разбираат многу мал број луѓе.

 
Зарем мажот е создаден само за тоа биолошки да ги усреќува ќерките правејќи ги мајки; дарувајќи им на жените радост во постелата и заработувајќи пари (пожелно е големи), а во останатото, молчешкум да стои настрана?

 
„(Тој) храни, љуби, облекува, гали, милува, на ништо не противречи, зашто, јас сум - газдарицата“

- Девојки, тоа не е  фантазија за реален маж, туку за Мачорот во чизми, кој е мек, мил, а според занимањето – чуда прави
 
Спремен сум да сослушам праведни приказни за тоа какви се денес мажите и дека „ само едно им  треба“ итн. Но, истовремено, разбирам дека сета конфузија на животот е плод на конфузијата на умот и дека во него треба да се изведе евангелска револуција.

 
ПОСТОИ само една револуција која јас ќе ја прифатам и ќе ја благословам: револуција на која ќе ѝ  се израдувам.
Тоа е револуцијата  на свеста. Притоа, не било која револуција, туку евангелската.

 Евангелската револуција на свеста.

Што  значи тоа?

Тоа е нивелирање на смислата и помислите во внатрешната ризница на човечкото срце. Она што е достојно да биде прво, се поставува на прво место, второто – на второ и така натаму. Тоа е многу потребно бидејќи обично кај човекот паметот е назад, а нозете растат од ушите, заради што целиот живот неминовно се заплеткува во безизленост.
Бог прв го создал мажот, а  жената – втора. Тоа е општопозната вистина, но битно е да се стекне навика и да се изведуваат практични заклучоци од општопознатите вистини. Поинаку, вистината ризикува да стане теорија која воопшто не влијае на животот.
Така, на нашиот живот не влијаат  правилата и знаењето колку километри ја дели Месечината од Земјата. А, еве уште еден пример.
 
Ние, свештениците, за еден месец, уште повеќе за една година, исчитуваме квинтали ливчиња со имиња и молби да се помолиме. Тоа е обична работа – ливче со  белешка за семејна благосостојба.
 „За мир и слога во семејството (се наведуваат имиња, тој и тој)“.      
Обична работа  е на ливчињата да се прочитаат имињата на сопружниците напишани со следниот редослед:
Татјана и Сергеј; Марија и Петар; Јелена и Ѓорѓе...
 О, Господе Исусе! Зошто, речиси секогаш и секаде, женското име е пред машкото, како да е главно?
Па, не е Адам од жената, туку жената од Адама. 
    
Може вие да кажете: не се фаќајте за ситници! Но, тоа е привидно ситница – редоследот на имињата открива и ја прави очигледна вкоренетата болест на свеста. Се осмелувам на овој пример да кажам дека свеста на нашите парохјани се покажува или како феминизирана или како обезбожена.      
Тоа, дека Адам постанал пред Ева, тие го знаат, но понатаму не донесуваат заклучоци и пишуваат Марфа, пред Спиридон.
Браќа и сестри! Кочијата не смее да стои пред коњот, ако сакаме да се возиме, а не само да стоиме во место.
„Сергеј“ и во животот и во белешката и на ливчето, треба  да стои пред „Јелена“, а не зад неа.  Исто такви односи се и меѓу Иван и Марија, Петар и Наталија.
Не треба да  се бара оправдување во тоа дека „мажите денес веќе не се како порано“ и слично на тоа. 
Тој не е како некогаш, затоа што целиот живот го живее под здолништето на својата мамичка и зад грбот на жената.
Тој не се жени, зашто многу често, секогаш во домот има од пензијата на мама за топла супа, а кошулата ќе ја исперат старечките раце на истата таа мајка. Во таков случај, мајката е само спонзор на инфантилниот неработник, но обиди се тоа и да го докажеш. И ако тоа дури ни луѓето од црквата не го сфаќаат и не изведат животна констатација, тогаш што треба да се каже за луѓето за кои Библијата е само книжевен споменик.
     
Мажот секаде треба да биде напред. Така Бог наредил. На мажот треба да лежи основниот товар на надворешниот живот, додека на жената се става внатрешниот, семејниот  товар.
Може да се рече дека мажот мириса на ветар (тој работи на надворешните граници), а жената на – огништето (врз неа е грижата за куќата).
 И бидејќи жените не само што ги раѓаат мажите, туку буквално ги „произведуваат“, време е доброволно да се одречат од борбата за првенство и без борба да му го отстапат на мажот.
Освен тоа, жената е должна (дури заради лична среќа) на сите начини да помага во мажот, синот и братот да воспитува особини на лидер, глава на куќата, на одговорен и стрплив човек.
Таа елементарна работа ја разбираат мошне мал број луѓе и заради тоа душата навистина боли.
 
Еве слика од секојдневниот живот. На маса се семејство верници кое го сочинуваат млад маж, неговата жена, мајка ѝ на жената и мало дете. Тештата прво го сипе јадењето во чиниите и првата чинија му ја дава на најмалиот!
Мажот, главата на семејството, ѝ вели на тештата:
„Мамо, првата чинија – мене. Не затоа што јас сум најдобар и најубав.
Едноставно – јас сум глава на семејството и овде единствен возрасен маж.
Мамо, првата чинија, - мене! Втората – вам, потоа на вашата ќерка и дури потоа -  на детето“.
Тоа се апсолутно правилни зборови, изречени со библиското спознание на верната душа. Но, знаете каква била реакцијата на тештата?
 Сигурно претпоставувате. Имало многу воздишки и искрени недоумици, зад чијашто фасада се чита:
„Децата се – наши богови, тоа се нашите домашни идоли, заради нив живееме“.
А зетовците се – простаци и грубијани, вообразени и тврдоглави“.
 „Што сум јас должна да го служам и уште да го слушам?“
А тие, жените, така и своите ќерки ги учат:
 биди самостојна, не му угодувај премногу на мажот и друго.
 
Оние кои мажите ги оставиле или тие самите од нив си заминале, ги учат ќерките на самоволие и секојдневен феминизам.
А потоа се чудат: зошто ќеркиното семејство се распаднало?
Подоцна, молејќи се за веќе распаднатото семејство, пак по навика ја пишуваат „својата Света“ пред Вања којшто е „зет“.
 
Човечкото срце не може без болка да ја прифати библиската вистина според која ние сме им на своите деца само до бракот најблиски луѓе.
По женидбата на синот и мажачката на ќерката стапува на сила Божјата реч:
„Затоа ќе го остави човекот таткото свој и мајката своја и ќе се прилепи кон жената своја; и обата ќе бидат едно тело
(Прва книга Мојсеева (Битие), 2: 24).
 
 А мајката и таткото сакаат и по склучување на бракот на нивните деца, да останат во главните улоги, спорејќи со Бога и мешајќи се во животот на возрасните деца.
Прераскажувајќи го неодамна овој случај за тештата која не размислува правилно, инаку оди во црква, и за зетот кој изговорува правилни, но необични зборови, видов во слушалницата израз на негодување на лицата на жените.
Слушаа внимателно и несакајќи се мрштеа како од забоболка.
Се гледаше како неочекуваните и едноставни зборови на оваа необична приказна гребеа по нивното гордо срце.
Се гледаше дека тие самите одамна и самоволно се поставиле себеси на главното место во своите семејства, се навикнале да командуваат и одлучуваат, навикнале или со викање или со солзи да си го постигнат своето.
Тоа беа обични и добри луѓе верници.

 
Ако детето е – главна вредност и ако жената со сè управува и командува, тогаш, каде му е местото на мажот?
Какво место нему ќе му доделите во замена за поранешното и природното – господарското?
 
Зарем е створен само за тоа биолошки да ги усреќува ќерките правејќи ги мајки; дарувајќи им ги на жените радостите на постелата и заработувајќи пари
(пожелно е многу), а во останатото молчешкум да си стои настрана?
Дали е тоа сè?
И, научени од своите мајки и подучени од женските списанија, зарем илјадници девојки кои сакаат да се омажат потсвесно не мечтаат и не се молат токму за таа „среќа“?
„Храни, сака, облекува, гали, милува, во ништо не противречи, зашто, јас сум – газдарицата“. Девојки, тоа не е мечтаење за реален маж, туку за Мачорот во чизми, кој е мек, мил, а според занимањето – прави чуда.
 Со таков сон за бракот, ќе морате да останете неомажени или во очајание на крајот да се омажите за постар вдовец.
За така да не се случи, во сништата за бракот треба (сништата се неминовни, тие се природни кои во себе не носат грев) да се внесе библиската идеја на служење, доброволно смирение и невидливата улога.
 
Посакувај да станеш сенка на својот маж,
посакувај да станеш негово ребро и да се населиш на природното место – поблиску до неговото срце и под закрила на телото.
Посакувај себеси да му се предадеш нему, за подоцна да се откриеш во мајчинството.
 
Тогаш, идната среќа од категоријата на невозможното, преминува во категоријата на можното и избраното.
Јас немам илузии за квалитетот на нашиот секојдневен живот. Спремен сум да ги сослушам праведните приказни за тоа какви се денес мажите и дека
„само едно им треба“ итн.
Но, истовремено, разбирам дека сета конфузија на животот е плод на конфузијата на умот и дека во него треба да се изведе евангелската револуција.
Треба само сосема малку да се приближиме до библиските значења и да настојуваме од нив да донесеме заклучоци дека нашата секојдневна свест веднаш почнува да се буни и да се нервира.
Тој бунт е разоткривање на нашето тајно, прикриено безбожништво.
 
Наведениот пример не е единствен. Тој само во сеќавањето и во слухот е како најсвеж. Нам суштински ни е потребна промена на начинот на мислење во оној тежок и спор труд на преуредување на човекот однатре, за да ни станат сфатливи зборовите на апостолот:
 
„А ние имаме ум Христов“ (1 Кор. 2: 16).


Превод од српски: Мирјана Даниловска Мина
 
Категорије:
Святая Русь



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3118
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7588
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

13/11/2024 - среда

Светите апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј и Аристовул; Светиот маченик Епимах; Светиот маченик Никола Хиоски; Преподобните Спиридон и Никодим;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

О достославни ученици Христови,вие Бисерот го најдовте,радоста со родот човечки ја споделивте,со неа исполнети маките и прогоните за трици ги...

Тропар на св. Христови апостоли  Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Апостоли свети Христови,трагајќи по патот на слободата Христа го пронајдовте,со учењето за бесмртноста темнината на незнаењето ја осветливте,молете се о...

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Света девојко Анастасио,ние кои те прославуваме,срцата кон Небесата  ги подигнуваме,со солзи духовни радосно твоето име го повикуваме,моли се за нас...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная