„Прашањето за заштитата на животната средина е суштинско прашање.“
„Прашањето за заштитата на животната средина е суштинско прашање и затоа кон него треба да се однесуваме со должна почит. Не смееме да дозволиме глобализацијата да го уништи човекот, тој треба да владее со сите системи. Градот е наш, заеднички, и затоа сите ние треба да се залагаме за негово оплеменување и да им дадеме пример на идните генерации како треба да се однесуваат кон животната средина. Мораме заеднички да создадеме систем во кој и понатаму ќе владеат природните закони, а со тоа да го спречиме деструктивното влијание на дебалансираната животна средина врз здравјето на човекот“ – истака Трифун Костовски.
Тој додаде дека Град Скопје ќе стори се што е во негова моќ да ја унапреди животната средина и да го заштити здравјето на луѓето. Во таа насока веќе се преземени активности за замена на азбестните водоводни цевки и за евиденција на азбестно-цементните покривни плочи.
Напорот и залагањето на Градоначалникот на град Скопје господинот Трифун Костовски, за заштита на животната средина и здравјето на луѓето во секој случај е убав потег и е за пофалба. Во просторите на Град Скопје на 26.06. 2007 година, а по повод распишаниот кокурс беа доделени повеќе награди за најактивните и најтрудољубивите, во приватниот, јавниот, руралниот, градскиот сектор. Особено радува ентузијазмот и желбата за понатамошни успеси на наградените. Добар дел од нив на самото врачување на наградите, презентираа нови, уште поубави проекти за разубавување на средината во која живеат и работат. Овој настан, би требало да постане мотив и поттик за сите граѓани во заштитата на сопствената средина.
(повеќе)
Кога се работи за екологијата, неопходно е да се познава и православното учење по ова прашање. За таа цел го приложуваме обраќањето на Вселенскиот Патријарх Вартоломеј:
Во неговото историско обраќање во 1989 г., блаженоупокоениот Вселенски Патријарх Димитриј I, ги повика христијаните да го слават 1. септември како ден за молитва за заштита на околината и ја нагласи потребата за сите нас да покажеме „евхаристиски и аскетски дух“.
Да обратиме внимание на овие два збора, „евхаристиски“ и „аскетски“.
Повикувајќи кон „евхаристиски дух“, Патријархот Димитриј не потсети дека создадениот свет не е само наша сопственост туку е пред се, дар – дар од Бога Создателот, дар на исцелување, дар на чудо и убавина – и дека нашиот правилен одзив, при примањето на таков дар, е да го прифатиме со благодарност.
Но што подразбира Патријархот Димитриј со вториот збор, „аскетски“? Кога зборуваме за подвижништво, мислиме на нешта како што се пост и бденија. Тие навистина се дел од она што тој збор го подразбира; но askesis значи многу повеќе од тоа. Значи дека, во однос на околината, треба да го покажеме она што во Добротољубие и други духовни текстови на Православната Црква го нарекуваат enkrateia, „само-воздржување“.
(повеќе)
|
|