ТРОПАРИ НА СВЕТИТЕЛИТЕ И ПРАЗНИЦИТЕ
Тропар на светиот маченик Христов
Јустин Философ
1 јуни / 14 јуни
Како птица која го прелетува морето,
така ти Јустине свети ја надмина мудроста на овој свет,
дознавајќи дека вистинско спознание се добива само со молитва,
трагајќи по философијата по Бога,
научи дека крајната мудрост е да стигнеш до срцето,
круна на спознанието е дарот на расудувањето,
а мајка негова е љубовта со која се освојува сечија душа.
О богомудри философе,
моли се за секој кој е заплеткан во мрежите на многуговорливоста,
да ја спознае главата на мудроста,
а тоа е Христос – Патот, Вистината и Животот.
Извор МПЦ – ОА
Манастир свети Јован Претеча Слепче
Тропар на Христовиот маченик
Теспесиј
1 јуни / 14 јуни
Те закити Спасителот со венец маченички Теспесие свети, откако од огнот и мачењата земни те сочува,
а во Него вера имајќи главата на лагата ја разруши.
Моли се за нас храбар војнику,
и ние да имаме дел во радоста твоја.
Извор МПЦ – ОА
Манастир свети Јован Претеча Слепче
Тропар на светиот
Христов маченик
Јустин (Јуст) и неговата дружина
1 јуни / 14 јуни
Верата Христова ве припреми на подвиг благодатен
о, Јустине, Харитоне и Харито,
Евелписте, Јераксе, Пеоне и Ливеријане
и сведоштвото ваше маченичко нѐ умудрува катадневно:
без Христа ништо не можеме.
Радувајте се храбри војници чие
патешествие внесе светлина во нашите души.
Извор МПЦ – ОА
Манастир свети Јован Претеча Слепче
Тропар на светите десет илјади
Христови маченици во Антиохија
1 јуни / 14 јуни
Мачениците Твои Христе Боже наш,
поверуваа во Тебе Спасителот
и во крвта своја се крстија,
повикувајќи Го Името Твое свето.
По нивните молитви и заради верата исповедничка,
спаси ги Спасителу, душите наши.
Извор МПЦ – ОА
Манастир свети Јован Претеча Слепче
Тропар на преподобниот отец
Дионисиј Глушицки
1 јуни / 14 јуни
Ангелското твое земно живеење,
мноштво дарови ѝ донесе на душата,
а од срцето, мразот земен, нечистотијата во прав ја развеа,
о благодатен Дионисие,
за кого Христос света одаја на небесата припреми
и твоите молитви, и денес ги прима,
за наше спасение пред дверите на вечноста.
Извор МПЦ – ОА
Манастир свети Јован Претеча Слепче
Тропар на светиот
Христов маченик
Фирм
1 јуни / 14 јуни
Великомачениче Фирме,
во страдањата Христос те закрепна,
во маките благодатта те сочува,
а радоста со ангелите и сите земни ја споделуваш
кои денес те чествуваат и Бога Го прославуваат.
Извор МПЦ – ОА
Манастир свети Јован Претеча Слепче
Тропар на преподобниот отец
Агапит Печерски
1 јуни / 14 јуни
Името Господово во молитва повикано
сила даде на љубовта во лековите
источена о, Агапие преподобен оче.
Приведувајќи ги кон Христа
благодатта и душа им излекува на
оние кои со покајание пристапија.
Моли се за нас оче свети да нѐ помилува
Лекарот на душите и телата наши.
Извор МПЦ - ОА
Манастир св. Јован Претеча Слепче
Од Верскиот календар на МПЦ (14.06.2024)
ТРОПАР
Тропар (грч. τροπάριον, цсл. тропа́рь) е кратка црковна молитвена песна, настаната во доцниот стадиум на химнографијата. Тропарот ја содржи суштината на празникот за кој е напишан и во кој се прославува светителот; во Канонот, тропарот следи после ирмосот. Често се однесува и на апокалиптик (грч. απολυτίκιον), или отпустителна химна преку која се опишува главната тема на богослужењето на денот, а со која се завршува Вечерната богослужба.
Богородичен (теотокион) е посебен вид на тропар, кој е посветен на Пресвета Богородица. Помали варијации во Богородичниот водат кон Крстобогородичен (ставротеотокион), посебен вид на тропар посветен на страдањето на Пресвета при распнувањето на Христос на Крстот, и како таков најчесто се користи во среда и петок, денови кога Црквата се сеќава на чесниот Крст Господов.
Понекогаш тропарот се користи како рефрен помеѓу читање на стихирите.од Псалмите, иако примарната функција во тој случај ја имаат стихирите.
Тропарник се нарекува една засебна целина во книга со тропари и кондаци, за секој ден на Црковната литургиска година.
ПреминПортал
2024 лето Господово
Од Верскиот календар:
Светиот маченик Јустин Философ
Роден од елински родители во самарјанскиот град Сихем, подоцна наречен Наблус, во 105 година после Христа. Усрдно ја барал мудроста кај философите, најпрво кај стоиците, потоа кај перипатетичарите, па кај питагорејците и најпосла кај платоничарите. Иако ни Платоновата философија не го задоволувала, сепак најдолго се задржал на неа, бидејќи не наоѓал нешто коешто повеќе би го привлекувало. Но по Божја Промисла му се јави еден чесен старец, кој ја поколеба во него сета Платонова философија и му напомена дека луѓето не можат да ја знаат вистината за Бога додека Бог не им го открие тоа, а Бог ја откри вистината за Себе во книгите на Светото Писмо. Јустин почна да го чита Светото Писмо и сиот стана убеден христијанин. Сепак не сакаше да се крсти ниту да се нарекува христијанин сѐ додека лично не се увери во лажноста на сите обвиненија коишто незнабошците ги истакнуваа против христијаните. Со оглед дека во Рим дојде во философска долама, тој набрзо стекна таму голем углед и многубројни приврзаници. Присуствуваше на маченичкото кончание на Светите маченици Птоломеј и Лукиј. Кога го виде мачењето на невините христијани, напиша апологија на христијаните и на христијанското учење и му ја предаде на царот Антонин и на сенатот. Царот со внимание ја прочита апологијата и нареди да престане гонењето на христијаните. Јустин зеде препис од царската наредба и со неа отиде во Азија, каде што со помош на наредбата спаси многумина гонети хтристијани. Потоа се врати повторно во Рим. Кога настана гонењето од царот Марко Аврелиј, тој напиша друга апологија и му ја упати на царот. Некој нечесен философ Крискент, циник, го обвини како христијанин, од завист затоа што Јустин го надвладуваше во сите препирки и така Јустин падна во затвор. Посакувајќи му смрт, а плашејќи се сепак да не се оправда на судот, Крискент најде прилика и некако го отру Јустин во затворот. Така го заврши својот земен живот овој голем заштитник на христијанската вера и се пресели во блажената вечност во 166 година.
Преподобен Агапит Печерски
Исцелител бесребреник. Ученик на Св. Антониј Печерски. Ги лечеше луѓето со молитва и давајќи им од зелјето од кое самиот си правеше леб за себе. Така го излечи и кнезот Владимир Мономах, заради што се прочу насекаде. Му позавиде на тоа лекарот на овој кнез, некој Ерменин, и почна да го клевети. Кога Агапит се разболе, дојде кај него Ерменинот и му рече дека ќе умре за три дена, но ако не умре, дека и тој самиот, Ерменинот, ќе се замонаши. А Агапит му рече на Ерменинот дека нема да умре за три дена, туку за три месеци. Така и се случи. По смртта на Агапит, дојде Ерменинот кај печерскиот игумен и го замоли да го замонаши, зашто како што рече, му се јавил од оној свет Свети Агапит и го потсетил на ветувањето. И така некогашниот завидливец по Божја Промисла стана кроток монах, кој им посакува спасение на сите луѓе. Се упокои Свети Агапит во 1095 година.