логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

Lebed..ipilinja

Трите услови за правилен духовен живот

                  Секој чекор во духовниот пат на православниот христијанин е одреден од три незаменливи услови.

Првиот услов е патникот што тргнал по Патеката да биде член на Црквата.

Духовното патување се презема во заедница со други луѓе, а не во осаменост. Православната традиција исклучително силно го нагласува црковниот карактер на вистинското христијанство. Според зборовите на Алексеј Хомјаков:

„Никој сам не се спасува. Тој што е спасен е спасен во Црквата, како нејзин член и во единство со сите други членови. Кога некој верува, тој е во заедница со верата, кога некој сака, тој е во заедница со љубовта, кога се моли, тој е во заедништво со молитвата“.

Или, како што забележува о. Александар Елчанинов:

„Незнаењето и гревот се карактеристични за осамените индивидуи. Само во единството на Црквата овие дефекти се надминуваат. Човекот го наоѓа своето вистинско јас само во Црквата – не како беспомошен духовен осаменик, туку во моќта на општењето со своите браќа и со својот Спасител“.

Се разбира, има многу луѓе кои со својот ум ги отфрлаат Христос и Неговата Црква или пак никогаш не чуле за Него, но дури и без да се свесни, длабоко во нивните срца и во своите животни постапки тие можат да бидат вистински слуги на Единиот Бог. Бог е во состојба да ги спаси дури и оние кои никогаш во текот на нивниот живот не припаѓале на Неговата црква. Но, гледајќи ги нештата од наша гледна точка, тоа не ни дава за право да кажеме: „Немам никаква потреба од Црквата“.

Во христијанството не постои духовна елита, која е ослободена од обврската за целосно учество во Црквата. Осамениот пустиник ѝ припаѓа на Црквата исто како и градскиот занаетчија. Аскетскиот и мистичен пат, иако од една страна е „полет на самите кон Самиот“, во исто време е исклучително социјален и ориентиран кон заедницата. Христијанинот е човек кој има браќа и сестри. Тој припаѓа на едно семејство – семејството на Црквата.

Духовниот пат претставува не само живот во Црквата, туку и живот во таинствата.

Како што јасно истакнува Никола Кавасила, Светите тајни го сочинуваат нашиот живот во Христа. Овде повторно нема простор за елитизам. Не треба да мислиме дека има една патека за „обичниот“ христијанин – патеката на општото богослужение, чиј центар се таинствата – и друга патека за малкумината избрани, повикани на внатрешна молитва. Напротив, постои само една единствена патека – патеката на Светите тајни и патеката на внатрешната молитва, и тие претставуваат и формираат една целина.

Никој не може да биде вистински христијанин ако не учествува целосно во таинствата, исто како што никој не може да биде вистински христијанин ако гледа на нив како на механички ритуал. Отшелникот во пустината може да се причестува поретко отколку христијанинот во градот; сепак, тоа ни малку не значи дека таинствата се помалку потребни за пустиножителот. Ова само значи дека ритамот на неговиот евхаристиски живот е различен. Бог, се разбира, може да ги спаси и оние кои никогаш не биле крстени. И ако Бог не е обврзан со таинствата, сепак ние сме.

Како што забележува свети Марко Подвижник, целата полнота на подвижничкиот и на мистичниот живот е содржана во Светата тајна Крштение; колку и да напредува човекот на Патот, сè што ќе достигне е по целосно откривање на крштелната благодат.

Истото може да се каже и за Светата Причест. Полнотата на аскетскиот и мистичниот живот е продлабочување и реализација на нашето евхаристиско единство со Христа Спасителот. Во Православната црква, причеста почнува да им се дава на децата од моментот на крштевањето. Ова значи дека најраните сеќавања што еден православен христијанин ги чува за Црквата се скоро секогаш поврзани со примањето на Телото и Крвта Христови; и последното свесно дејство во неговиот живот, според неговите искрени надежи, повторно ќе биде примањето на Божествените дарови. И така, неговата опитност во Светата Причест продолжува во текот на целиот негов свесен живот. Пред сè, преку Причеста, христијанинот станува едно со и во Христа, станува „охристовен“, „обожествен“ и „обожен“; најмногу преку Евхаристијата тој ги прима првите плодови на вечноста.

„Блажен е оној што го јадел лебот на животот, кој е Исус“ – пишува свети Исак Сириски. „Уште во овој свет тој го дише воздухот на воскресението, во кое праведниците ќе се радуваат кога ќе воскреснат од мртвите“. „Секој човечки порив тука ја достигнува својата крајна цел“ – вели Никола Кавасила. „Зашто во оваа тајна ние го примаме Самиот Бог, и Самиот Бог станува едно со нас во најчудесното од сите можни соединувања. Ова е последната тајна: ништо не можеме да видиме надвор неа, и ништо не може кон неа да се додаде“.

Духовниот пат не е само црковен и таинствен; тој е исто така и евангелски.

Ова е третиот незаменлив услов за напредок на патеката на православниот христијанин. На секој чекор од патот, ние се обраќаме кон Бога за раководство, Кој пак ни зборува преку Библијата.

Според мудрото учење на отците од пустината „Старците зборуваа: Бог не сака ништо друго од христијаните, освен да го слушаат Светото Писмо и да го исполнуваат она што е напишано“ (Старците од пустината постојано даваат напатствија за неопходноста од духовен наставник кој ќе ни помага правилно да го применуваме Писмото).

Кога некој го прашал свети Антониј Египетски: „Кои правила треба да ги почитувам за да му угодам на Бога?“, Тој одговорил: „Каде и да одиш, Бог нека биде секогаш пред твоите очи; што и да правиш или говориш, земај пример од Светото Писмо; каде и да се населиш, секогаш биди подготвен да го напуштиш твојот дом. Запази ги овие три работи и ќе бидеш жив“.

„Најчистиот и најдоволниот извор за учењето на верата“, пишува митрополитот Филарет Московски, „е откровението на Светото Писмо“.

Владиката Игнатиј Бријанчанинов им ги давал следниве упатства на младите монаси, но неговите зборови подеднакво се однесуваат и на мирјаните:

„Уште од неговото прво влегување во манастирот, монахот мора да ја посвети целата своја грижа и внимание на читањето на Светото Евангелие. Тој мора толку внимателно да го проучува Евангелието, што тоа секогаш треба да биде во неговото сеќавање. Во секоја морална одлука, при секоја постапка, во секоја мисла, секогаш во неговата памет мора да биде евангелското учење. Проучувајте го Евангелието до крајот на својот живот. Никогаш не застанувајте. Немојте да мислите дека сте го проучиле доволно, дури и ако го знаете напамет“.

Епископ Калистос Вер

 

https://www.tiveriopol.mk/trite-uslovi-za-pravilen-duhoven-zivot/

 

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3213
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7697
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар (2)

 

22/12/2024 - недела

Божикен пост (на риба)

Зачнувањето на Света Ана; Св. Ана, мајката на Пророкот Самуил; Преп. Стефан Новосјаен; Св. Софрониј, архиепископ Кипарски;
Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христови маченици Мина, Ермоген и Евграф 10 декември / 23 декември 2024

Тропар на св. Христови маченици Мина, Ермоген и Евграф 10 декември / 23 декември 2024

Велики сте вие Мино и Ермогене,кои лично Христово присуство вовашите страдања измоливте.Благодатта преку вас не само Евграфа туку и целото...

Тропар на светата Господова пророчица Ана мајка на Пророк Самоил 9 декември / 22 декември 2024

Тропар на светата Господова пророчица Ана мајка на Пророк Самоил 9 декември / 22 декември 2024

Се зарадува душата твоја во Господа,а таа радост по твоите молитви Христос ја пренесе на верните свои,о Ано смирена слугинко...

Тропар на светиот апостол Андреј Првоповикан 30 ноември / 13 декември 2024

Тропар на светиот апостол Андреј Првоповикан 30 ноември / 13 декември 2024

Како првоповикан меѓу апостолите,и брат на врховниот апостол,Андрее, моли го Владиката на сите,мир да ѝ подари на вселената,и на душите...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная