На 21 / 8 ноември го славиме споменот на Соборот на Светиот Архистратиг Михаил и останатите Сили небесни бестелесни

Од длабоката древност Божјите ангели се празнувани од луѓето. Но тоа празнување често се одметнуваше во обожување на ангелите (4 Царства 23, 5). Еретиците прикажуваа сешто за ангелите. Некои од луѓето во ангелите гледаа богови, други иако не ги сметаа за богови ги нарекуваа создатели на сиот видлив свет. Лаодикискиот помесен собор којшто се одржа четири или пет години пред I Вселенски Собор, со своето 35 правило го отфрли поклонувањето на ангелите како на богови и го востанови правилното почитување на ангелите. Во времето на папата Силвестер и александрискиот патријарх Александар (4 век), беше востановен овој празник на Архистратигот Михаил со другите небесни Сили, во месецот ноември. Зошто токму во ноември? Зашто после март ноември претставува деветти месец. А се смета дека во месецот март било создавањето на светот. А деветтиот месец после март е земен заради деветте ангелски чинови, коишто се најпрво создадени.

Св. Дионисиј Ареопагит, ученик на Св. апостол Павле, т.е. на оној апостол којшто беше воздигнат до третото небо, овие девет ангелски чинови ги опиша во книгата „За небесната Јерархија“. Тие чинови се следните: шестокрилите Серафими, многуоките Херувими и богоносните Престоли, Господствата, Силите и Властите, Началата, Архангелите и Ангелите. Војвода на целата ангелска војска е архистратигот Михаил.

Кога сатаната, Луцифер, отпадна од Бога и со себе ги повлече во пропаст еден дел од ангелите, тогаш Михаил стана и возвикна пред неотпаднатите ангели: „Да внимаваме! Да застанеме добро, да стоиме со страв!“ И сите небесни војски на верните ангели громко запеаја: „Свјат, Свјат, Свјат Господ Саваот исполн небо и земља слави Твојеја!“ (за Архистратигот Михаил види во Книгата на Исус Навин 5, 13 - 15).

Меѓу ангелите владее совршено едномислие, еднодушност и љубов, а покрај тоа и потполна послушност на пониските чинови кон повисоките и на сите заедно кон светата Божја волја. Секој народ си има свој ангел пазител, а освен тоа и секој христијанин има свој ангел пазител. Треба секогаш да се сеќаваме дека што и да правиме, јавно или тајно, го правиме тоа во присуство на својот ангел-чувар. А на денот на Страшниот Суд сето огромно мнозинство ангели ќе се соберат околу Христовиот престол и пред сите нив ќе се објават сите дела, зборови и помисли на секој човек.

Да нѐ помилува Бог и да нѐ спаси по молитвите на Св. архистратиг Михаил и на другите небесни бестелесни сили. Амин.

 


On 21 / 8 November we commemorate the Holy Archangel Michael and the other Bodiless Powers of Heaven
Ever since the ancient times people have venerated the angels of God. Yet, this veneration often turned to deification of angels (4 Kings 23, 5). The heretics presented different teachings about them. Some people considered angels to be gods, others, even though they did not consider them gods, called them creators of all visible world. The local Council in Laodicea, which met four or five years before the First Ecumenical Council, with his 35th Canon condemned the worship of angels as gods but affirmed their proper veneration. At the time of Pope Sylvester and the Alexandrian Patriarch Alexander (4 century), this feast of the Synaxis of the Archangel Michael and the other bodiless powers of Heaven was established in the month of November. Why November? Because November is the ninth month after March. And it is considered that the creation of the world happened in March. The ninth month after March is taken because of the nine angelic orders that were created at first. Saint Dyonisios the Areopagite, the disciple of the Holy Apostle Paul, i.e. of the Apostle that was elevated to the third heaven, described these nine angelic orders in his book “On Heavenly Hierarchy”. The angelic orders are the following: the six-winged Seraphims, the many-eyed Cherubims, and the God-bearing Thrones, Dominions, Virtues, Powers, Principalities, Archangels and Angels. The Prince of the Heavenly Hosts is the Archangel Michael. When the Satan, Lucifer, fell out from God and drew into perdition a multitude of angels, Michael leapt and rallied the faithful angels with the cry:” Let us attend! Let us stand with awe; let us stand with fear!” And the heavenly armies of the faithful angels chanted with a mighty voice: “Holy, holy, holy is the Lord of hosts: heaven and earth are full of his glory!“ (For the Archangel Michael see the Book of Joshua 5, 13 - 15).

Angels dwell in perfect concord, unanimity and love and a complete obedience of the lower orders towards the higher, and of all orders together towards the holy will of God. Each nation is protected by its own angel, and God has placed a Guardian Angel at the side of each Christian. We should always bear in mind that whatever we do, in public or in secret, we do this in the presence of our Guardian Angel. And on the Judgement day all the myriads of angels shall gather around the throne of Christ and shall declare openly all the deeds, words and thoughts of every man. May God have mercy on us and save us through the intercession of the Holy Archangel Michael and all the Angelic Powers. Amen.

Read more: http://www.holytrinityorthodox.com/cal…/…/November/08-01.htm

 Избор од ФБ на:Аргирета Атева

 Друго:

 arhangel.mihail.jpg

Од длабоката древност Божјите ангели се празнувани од луѓето. Но тоа празнување често се одметнуваше во обожување на ангелите (4 Царства 23, 5). Еретиците прикажуваа сешто за ангелите. Некои од луѓето во ангелите гледаа богови, други иако не ги сметаа за богови ги нарекуваа создатели на сиот видлив свет. Лаодикискиот помесен собор којшто се одржа четири или пет години пред I Вселенски Собор, со своето 35 правило го отфрли поклонувањето на ангелите како на богови и го востанови правилното почитување на ангелите.

Во времето на папата Силвестер и александрискиот патријарх Александар (4 век), беше востановен овој празник на Архистратигот Михаил со другите небесни Сили, во месецот ноември. Зошто токму во ноември? Зашто после март ноември претставува деветти месец. А се смета дека во месецот март било создавањето на светот. А деветтиот месец после март е земен заради деветте ангелски чинови, коишто се најпрво создадени.

Св. Дионисиј Ареопагит, ученик на Св. апостол Павле, т.е. на оној апостол којшто беше воздигнат до третото небо, овие девет ангелски чинови ги опиша во книгата „За небесната Јерархија“. Тие чинови се следните: шестокрилите Серафими, многуоките Херувими и богоносните Престоли, Господствата, Силите и Властите, Началата, Архангелите и Ангелите. Војвода на целата ангелска војска е архистратигот Михаил.

Кога сатаната, Луцифер, отпадна од Бога и со себе ги повлече во пропаст еден дел од ангелите, тогаш Михаил стана и возвикна пред неотпаднатите ангели: „Да внимаваме! Да застанеме добро, да стоиме со страв!“ И сите небесни војски на верните ангели громко запеаја: „Свјат, Свјат, Свјат Господ Саваот исполн небо и земља слави Твојеја!“ (за Архистратигот Михаил види во Книгата на Исус Навин 5, 13 - 15). Меѓу ангелите владее совршено едномислие, еднодушност и љубов, а покрај тоа и потполна послушност на пониските чинови кон повисоките и на сите заедно кон светата Божја волја.

Секој народ си има свој ангел пазител, а освен тоа и секој христијанин има свој ангел пазител. Треба секогаш да се сеќаваме дека што и да правиме, јавно или тајно, го правиме тоа во присуство на својот ангел-чувар. А на денот на Страшниот Суд сето огромно мнозинство ангели ќе се соберат околу Христовиот престол и пред сите нив ќе се објават сите дела, зборови и помисли на секој човек. Да нѐ помилува Бог и да нѐ спаси по молитвите на Св. архистратиг Михаил и на другите небесни бестелесни сили. Амин.

Од сајтот на МПЦ